Rap afmixen: vocal opnames opkuisen

De volgende blogreeks met tips & tricks is voor alle rappers die zelf raps willen opnemen en afmixen. Zonder al te veel technische details geef ik enkele korte hands-on tutorials om hiphop en rap af te mixen. Ik gebruik Reason, maar je kan de handelingen met alle software en hardware op dezelfde manier doen.

Je vocals opkuisen is vrij basic, maar ik merk dat veel mensen niet stil staan bij de mogelijkheden. Natuurlijk streef je er naar om de beste opnames te tapen, maar er zijn altijd foutjes of details die bijgeschaafd moeten wor… Lees verder. Deze tutorial is verplaats naar mijn website.

Cheers,
ONE TWO D

About Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

4 Responses to Rap afmixen: vocal opnames opkuisen

  1. Mic says:

    Is heel fijn om met reason te doen, ik zet ze meestal stiller. Volledig wegknippen doe ik zeer weinig, ma overgange van raps naar hook bv zijn perfect om daar te doen. Ook kunne u effecte beter doorkome als ge dervan gebruik maakt om u ademhaling te cutte.. intressante blog!

    • onetwod says:

      Thanks. Hangt van de song af natuurlijk, ik knip ongeveer de helft van de ademhalingen weg de andere heft zet ik stiller.
      Volg me op Facebook voor alle updates!

  2. Pingback: Rap afmixen: volume en automation « ONE TWO D

  3. Pingback: Rap afmixen: reverb, echo en galm « ONE TWO D

Leave a Reply

