Dagboek van een hiphop artiest: Perfectioneren vs. Durven

Love Overdose - Freddie DPromo cd’s van Love Overdose die binnekort in café’s en shops te vinden zijn.

Er gebeurt momenteel veel achter de schermen en door dit dagboek bij te houden hoop ik jullie mee te laten genieten van het fantastische avontuur van een muzikant. Een avontuur is pas compleet met af en toe een spannend moment. Een moment bijvoorbeeld waarop je ziek bent en binnen enkele dagen eigenlijk een hele cd voor de Lenterebellen moet afmixen zodat het project op tijd klaar kan zijn. Of momenten wanneer de adrenaline door je lichaam raast wanneer je een stuk van jezelf met de wereld deelt. Een song online gooien om te delen met mensen is waar het voor mij om draait. Of beter gezegd songs delen met mensen die zichzelf in de teksten erkennen of de goede vibe van de muziek voelen is waar het voor mij om draait.

Ik ben momenteel bezig aan een eigen ep. Mensen die mij kennen, weten dat ik perfectionistisch ben en zeer trots op wat ik doe. Dat maakt het moeilijk om songs af te werken, los te laten. Ik heb dan ook alleen maar respect voor bijvoorbeeld mijn bro’s Samme en T. Zij komen langs om op te nemen, doen hun takes en zijn weer weg. Geen adlibs veranderen hier, flow aanpassen daar of een maand lang verschillende versie vergelijken. Gewoon doen and on to the next one! Durven en doen.

Zoals ik al aangaf is muziek voor mij een hobby. Een hobby waarmee ik voorlopig al een zakcentje verdien. Voldoende om stap per stap te blijven investeren in de toekomst. De waarheid is dat een artiest enkel zo ver geraakt als zijn fans en volgers hem brengen, jij dus. De kansen die ik zal krijgen, zijn de kansen die het publiek mij geeft. Dus blijf mij, ons, alle muzikanten, schrijvers, acteurs en andere kunstenaars steunen!

Nu is het tijd om verder te werken aan muziek. That’s the YEAYÄ! Lifestyle

Cheers!
Freddie D

About Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

Leave a Reply

