Dagboek van een hiphop artiest: Drummen in Nederland

YÄ drummen

Yo,
Ik ben net terug van enkele dagen in Nederland. Mijn broer woont daar in een hele rustige omgeving in het midden van een bos aan de heide. Bovenal heeft hij een drumstel staan! Ik dus naar het noorden met statieven, mics, kabels en mijn laptop om opnames te maken voor de aankomende EP. Want het is de bedoeling om een volle en natuurlijke sound te krijgen voor de plaat.

Het was de eerste keer dat ik drums opnam en ik had voor de zekerheid drie keer te veel spullen bij. Better safe than sorry. Hoewel het al vlot vier jaar geleden was dat ik nog heb gedrumd, gingen de opnames heel vlot. Maar oordeel vooral zelf wanneer de EP uitkomt. Hij staat gepland voor midden september.
Neem in afwachting alvast een kijkje in de keuken.

Closeup van een opname.

Het drumstel en meestgebruikte mic (ADK S-51).

Het drumstel en meestgebruikte mic (ADK S-51)

Doe-het-zelf akoestiek

Doe-het-zelf akoestiek

Snare!

Snare!

Ook nog een zangopname gedaan.

Ook nog een zangopname gedaan.

Freddie D drum opnames

Mijn broer Koen en zijn vriendin Susan

Mijn broer Koen en zijn vriendin Susan

De tuin

About Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

Leave a Reply

