Dagboek van een hiphop artiest: Honey & Stings ep making of pt. II

De release van de ep komt dichtbij. Het is zowat de enige muziek waar ik nog mee bezig ben momenteel. Want hoewel ik er al sinds de jaarwisseling mee bezig ben (en zelfs al meer dan een jaar aan het schrijven) is het pas sinds deze week dat het ‘for real’ aanvoelt. De planning zit vol. Het afmixen van de ene track is al begonnen en ik ben de laatste dingen aan het aanpassen aan een andere tekst. In de marketing noemen ze dat de football team aanpak. Alles tegelijk. In de hiphop noemen we dat grinden.

Volgend weekend zal de ep eindelijk een gezicht krijgen. Dan reis ik naar Amsterdam voor de fotoshoot!

Tot dan is het grinden achter de mic en speakers. Voor een Nederlandstalige track nodigde ik T-Loc uit. Als teamgenoot bij de Lenterebellen heb ik hem genoeg gesproken en aan het werk gezien om te weten dat hij perfect op dit project past. Toen hij bij mij was voor de tweede opnamesessie kwamen Lyricant, Thias en Zig-E ook langs. Die laatste ging niet weg zonder eerst nog het refrein te droppen. Yeayä Lifestyle!

Binnenkort een nieuwe episode. Stay tuned!

Cheers,
Freddie D

About Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

Leave a Reply

