Dagboek van een hiphop artiest: Als je alles zelf doet, gaat er al eens iets mis

Fotoshoot met Joel Frijhoff

Fotoshoot met Joel Frijhoff

Controlefreak of extreem brede interesse. Wat dan ook, ik doe graag veel zelf. Zo ook het monteren van de mini studio documentaires van mijn aankomende ep. Lekker naïef dacht ik dat als je een dubbel maandloon neerlegt voor een computer alles wel vlot zou gaan. Nope… iMovie doet al enkele dagen lastig. Bepaalde stukken geluid willen niet afspelen eens ze losgekoppeld zijn. En hoewel het internet me leert dat ik niet de enige ben met dit probleem, zijn er geen antwoorden te vinden. (Als je het antwoord weet, holla en kies je gratis beat uit! Yeayä!)
Dus ja, straks nog eens alles opnieuw inladen en monteren. Hopelijk werkt het dan.

Normaal deel ik niet graag slecht nieuws, maar dit dagboek is geen promotiekanaal. Dingen censureren zou niet kloppen met de reden waarom ik er mee begonnen ben.
Afgelopen week was nogal hectisch. Nog niet alle opnames waren gebeurd en de eerste mix moest al bijna klaar zijn. Dus het werden enkele lange dagen. “Je hebt alles volledig zelf in controle, waarom stel je de release dan niet uit?” vroeg een vriendin me. Wel, geloof het of niet, maar dit is de manier waarop ik het wil doen. Ik zal niets uitbrengen waar ik niet tevreden over ben, maar wil wel vasthouden aan de gemaakt planning (die ook met reden zo is opgesteld, de details bespaar ik je). En dat wil zeggen dat ik dus alle creatieve processen op maximale snelheid zet en me elk weekend volledig onderdompel in het project. Geweldig! En ook geweldig uitputtend. Dus vandaag niet veel meer ingepland dan een bezoek aan de Cultuurmarkt en een refrein maken voor een bevriende rapper.

About Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

3 Responses to Dagboek van een hiphop artiest: Als je alles zelf doet, gaat er al eens iets mis

  1. Pingback: Honey & Stings ep Making of pt. III | Freddie D

Leave a Reply

