Back on Tracking

Freddie D opnamesessie Sputnik Studio 1
Whadup?
Begin deze week zat ik in een andere studio. Weg van mijn homestudio. Voor de eerste opname van een aankomend project. Binnenkort meer info!
Sputnik Studio is een super chille plek om op te nemen. Met Joes achter de knoppen en op de materiaallijst een paar top mics en preamps die al even op mijn verlanglijstje stonden. In plaats van ze zelf te verzamelen, heb ik beslist om samen te werken met een engineer met meer kennis om de master sound te bereiken. Twee vliegen in één klap. Yeayä!
De muziek is op een hoger niveau en ik kan songs sneller afwerken. Alhoewel snel, voor het eerste liedje zaten we al meteen een hele dag in de studio. De mix is dan ook volledig klaar. Compleet met gebruik van de echte Roland Space Echo en Chorus Echo. Op de eerste versie had ik hiervan de emulatie in Reason gebruikt. Die kan niet tippen aan het echte werk! Hehehe
Binnenkort meer nieuws en updates vanuit de studio.
Cheers,
Freddie D
Freddie D opnamesessie Sputnik Studio Roland Space Echo Reason

Tape Echo emulatie in Reason

Freddie D opnamesessie Sputnik Studio Roland Space Echo en Chorus Echo

De echte Roland Space en Chorus Echo

Freddie D opnamesessie Sputnik Studio 2
Freddie D opnamesessie Sputnik Studio 3

Inzingen refrein

Freddie D opnamesessie Sputnik Studio desk

About Freddie D
Hiphop muzikant. Freddie D brengt je stevige hiphop met zachte refreintjes. Check alle muziek via www.yeaya.be Yeayä!

2 Responses to Back on Tracking

  1. Pingback: Van 2000 Naar 2018 | Freddie D

  2. Pingback: Bekijk nu ‘Vanzelf’ de eerste Video van Mijn Aankomende ep | Freddie D

Leave a Reply

